Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zápis do 1. třídy ZŠ. Případové studie zápisů do základních škol
Záleská, Zuzana ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice zápisu dětí do 1. třídy základní školy. Toto téma je v současné době diskutované hlavně kvůli odlišnostem v přístupu jednotlivých škol k ověřování školní zralosti během zápisu. Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. První kapitola teoretické části práce se věnuje vymezení pojmu školní zralost a jejími jednotlivými oblastmi, následuje kapitola věnující se samotnému zápisu do první třídy, kde je popsán doporučený postup k ověřování školní zralosti a organizace zápisu. Další kapitola se zabývá odkladem školní docházky a s tím souvisejícími přípravnými třídami, které by měly sloužit právě dětem, které dostaly odklad. Poslední kapitola se věnuje vstupu do školy a prvním měsícům stráveným ve školní lavici, neboť to úzce souvisí se školní zralostí a zápisem do prvních tříd a logicky tak uzavírá teoretickou část diplomové práce. Praktická část diplomové práce představuje případové studie zápisů na šesti vybraných školách, které byly vybrány tak, aby se lišily velikostí, velikostí sídla působnosti a socioekonomickým statusem rodin, jejichž děti školu navštěvují. Cílem práce je zjistit, jak moc se zápisy do prvních tříd liší a jakou funkci v jednotlivých školách plní.
Zápis do 1. třídy ZŠ. Případové studie zápisů do základních škol
Záleská, Zuzana ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice zápisu dětí do 1. třídy základní školy. Toto téma je v současné době diskutované hlavně kvůli odlišnostem v přístupu jednotlivých škol k ověřování školní zralosti během zápisu. Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. První kapitola teoretické části práce se věnuje vymezení pojmu školní zralost a jejími jednotlivými oblastmi, následuje kapitola věnující se samotnému zápisu do první třídy, kde je popsán doporučený postup k ověřování školní zralosti a organizace zápisu. Další kapitola se zabývá odkladem školní docházky a s tím souvisejícími přípravnými třídami, které by měly sloužit právě dětem, které dostaly odklad. Poslední kapitola se věnuje vstupu do školy a prvním měsícům stráveným ve školní lavici, neboť to úzce souvisí se školní zralostí a zápisem do prvních tříd a logicky tak uzavírá teoretickou část diplomové práce. Praktická část diplomové práce představuje případové studie zápisů na šesti vybraných školách, které byly vybrány tak, aby se lišily velikostí, velikostí sídla působnosti a socioekonomickým statusem rodin, jejichž děti školu navštěvují. Cílem práce je zjistit, jak moc se zápisy do prvních tříd liší a jakou funkci v jednotlivých školách plní.
Příprava dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ na školní docházku
REINDLOVÁ, Magdalena
Práce se zabývá problematikou dětí předškolního věku, které mají odlišný mateřský jazyk. Zaměřuje se na oblast školní zralosti a na přípravu těchto dětí na školní docházku v prostředí mateřských škol. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku a jeho vývoj, zabývá se tématem školní zralosti a úlohou, kterou sehrává mateřská škola v přípravě na školní docházku. Popisuje některé aspekty problematiky dítěte s odlišným mateřským jazykem v předškolním vzdělávání a popisuje proces pedagogicko psychologické diagnostiky se zaměřením na předškolní děti. Praktickou část tvoří diagnostika dítěte s odlišným mateřským jazykem a vypracování individuálního vzdělávacího plánu na základě této diagnostiky. Jsou zde uvedeny důvody pro vypracování plánu a jeho cíle v jednotlivých oblastech, které jsou brány v potaz při posuzování školní zralosti. Dále jsou uvedeny metody a formy práce s dítětem, časová dotace a pomůcky potřebné pro realizaci plánu. Součástí je i hodnocení splnění cílů tohoto vzdělávacího plánu a návrh dalšího postupu při přípravě dítěte na školní docházku.
Problematika školní zralosti a indikace odkladů školní docházky
SEDLÁČKOVÁ, Věra
Diplomová práce přináší poznatky o problematice školní zralosti.Teoretická část práce je zaměřena na přiblížení problematiky školní zralosti z hlediska pedagogicko-psychologického, včetně jejího vymezení a pojmového zakotvení, na možné příčiny školní nezralosti a na metody zjišťování školní zralosti. Praktická část je zaměřena na zkoumání dětí s nutným odkladem školní docházky ve dvou etapách {--} zápis dětí do školy v lednu 2007 a zápis stejných dětí do školy v únoru 2008 po ročním odkladu školní docházky /výzkumný vzorek tvořilo 20 dětí předškolního věku/. Pomocí dotazníkových metod, Orientačního testu školní zralosti a pozorování byly zjišťovány charakteristiky dětí v době zápisu a za rok po odkladu školní docházky. Tyto charakteristiky byly srovnány a vyhodnoceny. Následně byly interpretovány stanovené předpoklady týkající se funkčnosti odkladu školní docházky. Závěr shrnuje zjištěné skutečnosti o odkladech školní docházky -odklady školní docházky se ukázaly u sledovaných dětí jako efektivní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.